torsdag 17. desember 2015

Liten aktivitet på bloggen, her er en lyd.

Siden det har vært liten aktivitet på bloggen den senere tiden så tenkte jeg å gi en lyd igjen. Det betyr nemlig ikke at "hvalen" har strandet fullstendig. Til tross for at det ikke har vært særlig aktivitet på bloggen har jeg mine turer i en eller annen form. Fellesnevneren for turene er vel at han firebente, altså Lopi, og kamera er med på turene. De har bare ikke blitt omsatt til blogginnlegg.

Hva angår tur nå som jula nærmer seg er det mulig at det som var en tradisjon inntil i fjor går av stabelen igjen i år. Tradisjonen var ganske enkelt en siste jakttur for året sammen med broderen lille julaften. I år vil det riktignok bli både første og siste for året om vi lille julaften igjen rusler sammen med børsene på skuldrene inn i juleskogen.

Deretter kommer romjula. Det er mye som tyder på at jeg en av dagene i romjula kommer til å pakke sekken for en romjulstur med retur igjen i det vi skriver 2016. Her er ingenting spikret enda så hvor og hvordan er fremdeles ikke avklart.

Så skriver vi 2016. Selv om fremtiden er noe uklar er det mye som tyder på at jeg over nyttår på et eller annet tidspunkt sannsynligvis vil gå over til hjemmeside. Den vil da ha en integrert "bloggdel", men detaljene der kommer på først på nyåret. Ellers vil tiden vise hva 2016 har å by på. Men som nevnt har altså ikke hvalen strandet, og den interaktive aktiviteten vil trolig få en ny oppsving på nyåret. Uavhengig av turer og prosjekter etc så håper jeg å kunne ha et enda større fokus på foto i året som kommer. På det området har jeg lyst til å utvikle meg videre, og om noen skulle ha tips til egnet lektyre i så måte setter jeg pris på eventuelle tips og vink!

Med ønske om en fin førjulstid.

Og for de som har et landskap kledd i et hvitt: Nyt det!

Stemning fra nord tidligere i høst
Fra begivenheten og prosjektet "blodmåne" (To ulike eksponeringer med ulike objektiver satt sammen)

2 kommentarer:

  1. Utrolige bilder! Hva slags kamera har du?

    Ellers regner jeg med du har Nils Faarlunds "Friluftsliv – en dannelsesreise" under juletreet i år:

    http://ljaforlag.no/products/friluftsliv-en-dannelsesreise

    Den kan også lastes ned interaktivt, selv om dette er ei bok som trives best mellom to permer:

    http://friluftslivsboka.no/

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Øyvind!

      For tiden leker jeg med en canon 6D og tidvis Canon 7D litt avhengig av hva som er målet.

      Nils Faarlund og boken du nevner er jeg kjent med, men den hadde gått litt i en annen bok, nemlig glemmeboka...Om den ikke er under treet blir den uansett å finne i hylla etterhvert!

      Jeg liker forøvrig best at alle bøker er mellom to permer...

      Slett