søndag 4. mai 2014

Tilslag...Akk, så vanskelig det skulle være i dag

Som forrige søndag tok jeg i kveldingen med meg fluestanga og satte kursen mot et av vannene på Høgjæren. Det var en annen temperatur nå enn det var sist i tillegg til en sur vind. Jeg ble uansett ønsket velkommen med vak med en gang jeg kom ned til vannet. Griffiths Gnatt i andre enden og peis på. Det var flere som tok flua den første timen, men ingen fast fisk. De tok veldig forsiktig, og jeg rotet det til hver gang. Slik er det fra tid til annen. Det er uansett godt å se at de siste ukene har satt sine spor i form av vårtegn.

Det  var denne de tok
Museører og vel så det
Ettersom tiden gikk ble det i takt med mindre insektliv  færre og færre vak å se. Med 4 plussgrader og en sur vind som ikke ville gi seg endte det med at det var jeg som ga meg med rennende nese og frosne fingre.

1 kommentar:

  1. Det er utrulig mange sånne småvankelige fisketurer, før man man får den virkelige superturen! :-D

    SvarSlett