onsdag 9. april 2014

Premieutdeling for fiskekonkurransen 2013

Som jeg har skrevet om her tidligere inngikk jeg og Geir et veddemål for fiskesesongen 2013. For å gjøre det kort: Størst ørret/røye tatt på fluestang i løpet av sesongen 2013. Taperen skulle stå for en treretters middag laget fra bunnen av, og det skulle i tillegg være utdeling av diplom. Altså...jeg vant og premieutdelingen gikk av stabelen helgen som var.

Geir sin meget bra løsning ble:
Spekemat med tilbehør til forrett.
Hjort fra hjembygda med masse tilbehør til hovedrett.
Dessert? Ja, det ble ikke servert. Selv den beste kan jo feile så her klandrer jeg ikke Geir. Han gikk høyt ut og satset på en dessert fra bunnen av, men som allerede nevnt kom den ikke på bordet.

Det er vel unødvendig å si at det hele gikk av stabelen med utsøkt drikke av alskens slag.

Så kom tiden hvor diplomen skulle overrekkes. Visst var jeg fornøyd med maten, og Geir hadde allerede imponert i så måte, men så kom altså en innrammet diplom. Her fortsatte han og imponere. Etter høytidelig tale under overrekkelsen og med påfølgende takketale var jeg en imponert mann. Resten av kvelden forløp med mer i glassene og tilhørende diskusjoner.

Må være den fineste diplomen jeg noen gang har fått
Når kvelden var omme mumlet Geir noe om at han skulle ta en avgjørelse om hvorvidt han skulle be om revansje i løpet av kommende uke. Jeg venter i spenning.

Takk for en utsøkt kveld og meget god innsats Geir!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar