fredag 28. mars 2014

Ulvarudlå


I går var det finvær så fjellskoene ble snørt på når jeg kom hjem fra jobb. Turen gikk også denne gangen til Høgjæren, nærmere bestemt Ulvarudlå (418 moh). Min første tur dit.

Det var en flott ettermiddagstur med god utsikt på toppen. Jeg kunne ramset opp flere ting jeg savner i forbindelse med friluftsliv her på jæren, men mange "småtopper" på Høgjæren med god utsikt ja det er det!

Sett av et par timer tur/retur om du selv vurderer å ta deg en tur.

Legger ved noen bilder fra turen.

Jeg lurer på hvor mange kilometer og mil det er med slike steingjerder i området?
Trofast turkamerat
På vei oppover
Utsikten begynner å gjøre seg gjeldende
Toppen
Bjerkreimsenderen/Urdalsnipa skimtes i bakgrunnen hvor jeg var en tur i februar.
Tospannet på toppen
Synesvarden i det fjerne
Utsikt
Så kom det noen regndrypp

Jæren med havet i horisonten
Silhuett









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar