lørdag 15. mars 2014

Skinansfjellet

I dag gikk turen til Skinansfjellet for første gang. Vi var velsignet med det meste av vær, foruten snø. Det var dog sludd til tider. En lettgått tur med lite stigning, men allikevel god utsikt når du kommer til toppen.

Når jeg passerte Hagavatnet var det mer fristende å eventuelt kaste med fiskestanga enn å ikle seg speedoen. Begge deler er imidlertid forbudt kunne skiltene fortelle. Dette vannet er oppdemmet og brukes som drikkevannkilde. Det var også et rødt kryss over teltet så det blir lite med både overnatting og fiske her i fremtiden.

Demning i nordenden av Hagavatn
Hagavatn
Tospannet legger Hagavatnet bak seg
Det var bløtt på vei oppover så jeg var glad for at jeg hadde høye fjellstøvler på bena. På tide å få seg tabletter for minsten også nå om vi skulel være uheldige å få et ublidt møte med huggormen. Det begynner å bli tiden for de rakkarne nå. Jeg snakket med en tidligere i uken som allerede hadde sett to.

Fristende å prøve stanga her, men den gang ei
Hagavatnet er passert og fjellene begynner
Nesten på toppen
Vi delte en bolle ved varden på toppen
Et glimt av sol fra toppen
Fra toppen
Kan vi snart gå videre? Ikke den mest tålmodige sjelen jeg vet om 
Det var dagens lille tur så nå venter bindestikka.

1 kommentar:

  1. Flotte bilder. Jeg har ikke vært her, men det må jeg få til. har gått fra Bjerkreim til Ogna gjennom Rabali, flott område.

    SvarSlett