mandag 31. mars 2014

Nok en nedlagt gard, denne gangen Låglia. Deretter speiding etter vak. Speiding....

Etter en kommentar fra Silje under posten min fra lørdag hvor turen gikk til garden ved Homsevatnet ble det slik at siste dag i mars gikk til den nedlagte garden Låglia. En glimrende ettermiddagstur hvor jeg også her synes at terrenget er noe annerledes enn mange andre steder på Høgjæren. Det gjør godt med litt forandring.

På vei
Veien går gjennom skaret ca midt i bildet
På rad og rekke
Opp skaret
Opp på flata
Fremme ved Låglia
En liten rast på vei tilbake
Etter at turen til Låglia var unnagjort slukte jeg en pose med kanel i svingene men jeg satt bak rattet på vei mot et av de såkalte 504 vannene. I går kveld hadde jeg en liten tur ved "tidligvannet" hvor jeg bare ble sittende og kikke. Fluestanga ble liggende i ro. I kveld var jeg da altså ved et nytt vann og atter en gang ble jeg bare sittende å speide etter vak.

Fikk besøk av et par turtelduer
Så kom tåka...
Omkring klokken åtte ga brisen seg og vannet lå stille. Det var veldig lite insektavktivitet og jeg så kun en håndfull vak. Ingen innen kastehold. Det spørs om ikke nymfa eller noe vått må finne enden til fortommen. Dette begynner å ligne galskap....







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar