søndag 23. mars 2014

Kongsberg utstillingen i regi av norsk lapphundklubb

Da var vi tilbake etter en hektisk helg. Tro det eller ei, men vi har vært på hundeustilling. Utstillingen fant sted på Kongsberg i regi av Norsk Lapphundklubb. La det også være sagt, jeg er ingen utstillingsmann i utgangspunktet, men all den tid Lapsk vallhund er en såpass lite utbredt rase som den er har jeg vurdert avl. I den anledning er det fint med bedømmelse slik at vi vet hvor i landet vi ligger. I tillegg gjorde Lopi det så bra at han fortjener dette innlegget etter jobben han gjorde.


Siden jeg ikke har vært videre interessert i utstilling har jeg heller ikke særlig peiling for å si det forsiktig. Vi hadde selvfølgelig ikke trent på dette med å trave og stille i ringen etc heller....Jeg var faktisk usikker på om det var noe poeng å stille opp i det hele tatt når fredagen var kommet. Etter en telefonsamtale med ei hyggelig dame med navn Guri som er engasjert i lapphundklubben tilbød hun seg å stille han for meg. En stor takk til henne for det! Vi endte dermed i Kongsberg til slutt.

Veimerking var i orden gitt
Det som var veldig artig var å få møte andre hunder av denne rasen. I tillegg fikk jeg jo hilse på hyggelige eiere også.

Når det gjelder Lopi så gikk det veldig bra. Både i og utenfor utsillingsringen. Han endte opp med Reserve Cert for de som har peiling på slikt. Bildet i bunnen viser hva det endte opp med.

Lopi er klar til å entre ringen
Dommeren sjekker gebisset
Lopi på vei rundt i ringen
Poserte gjorde han også
Resultatet
Alt i alt en trivelig helg hvor Lopi virkelig leverte varene!

Og nok en gang en stor takk til Guri som tok på seg jobben med å stille ut rakkaren for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar