søndag 19. januar 2014

Søndagstur til Obrestad

I løpet av en uke har jeg som regel en tur i en eller annen form hver dag hvor både Lopi og jeg får luftet oss. Det er ikke så ofte jeg skriver noe om disse hverdagsturene, men det hender. Mulig jeg må prøve å gjøre det litt oftere siden det tross alt det er hverdagene det er flest av.

Uansett, i dag gikk turen til Obrestad. Vi gikk ikke særlig langt, men vi fikk da en time eller to under himmelen.

Obrestad fyr
 Obrestad fyr åpnet i 1873 og ble automatisert i 1991. I dag kan du finne utstillinger, og det er i tillegg muligheter for å bestille overnatting her.

Jeg hadde egentlig trodd det skulle blåse enda mer enn hva det faktisk gjorde i dag. Ikke det at var vindstille, men allikevel var det ikke så vindfullt som jeg hadde sett for meg. Jeg vil anta det henger sammen med en sørøstlig vindretning.

Vi tok også turen innom Obrestad havn hvor det ble knipset litt bilder. Havna er som fyret bygd på 1870 tallet. Her er det tydligvis ganske populært å legge turen for jeg traff på flere som var ute og luftet seg litt. Enkelte var også ivrige fotografer så det ut til. Jeg legger ved noen bilder tatt ved havna og området rundt.








1 kommentar:

  1. Hei. Trivelig lesning, jeg skal følge med deg. Du kan jo se på min og av og til, vi opererer vel i samme området :-)

    http://eikeli10.blogspot.no/

    SvarSlett