fredag 29. november 2013

Oppgjørets time for fiskesesongen 2013

Vel, når kaffen er skjenket, livets vann varmer og en "klype" har funnet veien opp under overleppa er scenen og rammen satt for gjennomgang av årets fiskesesong. Jeg har for første gang i hele min karriere loggført mine fisketurer gjennom sesongen med ulike data. Hvor dumt eller lurt det er skal jeg ikke uttale meg om, men det kan nok diskuteres. Jeg lar det være med det....

Årsaken til at jeg startet med denne loggføringen er selvsagt fordi jeg inngikk det tidligere omtalte veddemålet for fiskesesongen 2013. Da var det ikke tilfeldigheter som skulle avgjøre!

Det ble kun loggført de gangene jeg faktisk fisket. Turer hvor jeg dro ut med stanga, men ble sittende og studere insektliv samt speide etter vak og fisk ble ikke loggført.

Målet var ørret på over kiloen. Det skulle vise seg at den største som ble tatt var langt unna kiloen. Den var faktisk ikke så mye over halvkiloen en gang, og det må jeg si var skuffende! Noen av forklaringene/unnskyldningene er også omtalt tidligere her.

Tallenes tale er krystallkare:

Første fluekastet ble tatt 13 april. Det ble på 53 fisketurer fisket ca 52230 effektive minutter som er 87,17 timer eller 3.63 døgn om du vil. 29 ulike fluer var å finne på fortommen før siste kastet ble tatt 12 september. Vær, temperatur, vind, antall napp/mistet fisk osv forblir i loggen min. Hvor mange fisk som ble dratt på land utelates av hensyn til egen stolthet....

Galskap? I dont know.....

2 kommentarer:

  1. Ble du noe klokere lurer jeg på? Kunne hvert morro å sett på noe lignende selv men tviler på jeg er standhaftig nok til å følge opp detaljene over så lang periode... Så? Fikk du noe nyttig info ut av det?

    SvarSlett
  2. hehe det samme lurer jeg på Helge. Jeg må klø meg litt mer i hodet før jeg svarer deg på det.....Jeg skal aldri si aldri, men jeg tviler på om jeg kommer til å gjenta det.

    SvarSlett