mandag 7. oktober 2013

Søndagstur med brudd som resultat

Bilen var parkert. En tur på omtrentlig fire timer var påbegynt. Den ble aldri fire timer.

Vi hadde ruslet i ca en halvtime og jeg kan vel ikke si at det var en halvtime preget med action. Det var altså en helt normal start på en helt normal søndagstur. Etter at halvtimen var gått ble det derimot litt for mye action. I det vi skulle passere endel steiner gikk det galt. Jeg så steinene kunne være glatte og sleipe, og var vel det som kan kalles normalt forsiktig. Allikevel mister jeg fotfeste og dundrer i steinene. Venstresiden av kroppen i tillegg til venstre hånd tar i mot for mesteparten av fallet. Jeg kjenner umiddelbart at noe gikk galt med venstrehånden og ser at langefingeren står i en vinkel som skulle tilsi at klokken var nærmere kvart på enn hel. Denne faller heldigvis på plass ganske så kjapt og greit.

Det er når jeg deretter prøver å bevege fingrene jeg kjenner at noe ikke er som det skal være inne i selve hånden. Når jeg beveger ringfingeren er det "noe" som er i bevegelse inne i selve hånden. Det var ikke helt smertefritt heller kan jeg vel si.

Det var egentlig bare å skru om bryteren i topplokket og gjøre helomvending. Jobbe med hodet, en halvtime tilbake til bilen og deretter prøve å rulle hjem. Selv om svetteperlene trillet i panna kom vi oss hjem.

Litt skrubbsår

Et par fingre begynner å hovne
Etter å ha kommet i hus ble legevakten kontaktet. Det endte opp med fem timers venting. I mangel av is ble en pose brokkoli fisket frem fra fryseren og lagt på hånden. Etter legevakten gikk turen til sykehuset for røntgen før legen avslutningsvis tapet og lappet sammen litt. Dommen var brudd i hånden. Dette visste jeg jo  allerede, men var ganske happy for at det ikke var brudd i leddet/knoken på langfingeren også. Med smertestillende tabletter og sykemelding under armen var søndagsturen snart slutt.

Det har begynt å hovne opp hvor bruddet var.
Resultatet etter sykehusbesøket
Det store spørsmålet nå er når neste tur med sekk og telt er aktuelt igjen. Det tør jeg ikke ha noen formening om på nåværende tidspunkt. Første post på programmet er å tilbake på sykehuset for å sjekke status om ca 1 uke.

Jeg krysser fingrene! Ja på høyre hånd altså........

Mindre stoff til bloggen gjør seg nok også gjeldende så hvor hyppig oppdatering det blir vil tiden vise...


4 kommentarer:

  1. Takk for det. Håper ikke det tar for lang tid før sekken er på ryggen igjen.

    SvarSlett
  2. Du må skynde deg å leges, vi trenger nye turrapporter fra deg:)

    SvarSlett